Πέμπτη 21 Απριλίου 2016

Διάκριση μαθητή

ΒΡΑΒΕΙΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ

Στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Φιλαναγνωσίας ο μαθητής του 3ου Γυμνασίου Γλυφάδας, Παναγιώτης Μπάκος,  έλαβε το βραβείο Δημιουργικής γραφής Γυμνασίου. Διακρίθηκε για την περίληψη του μυθιστορήματος «Δον Κιχώτης»  του Ισπανού συγγραφέα Μιγκέλ ντε Θερβάντες που δόθηκε με έναν διαφορετικό τρόπο. Συγκεκριμένα μας πληροφορεί ποια πρόσωπα συμπάθησε περισσότερο και τι θα άλλαζε στην ιστορία του αγαπημένου του λογοτεχνικού ήρωα.

Ο μαθητής έλαβε μέρος ως μέλος  της ομάδας Δημιουργικής Γραφής και Φιλαναγνωσίας «Μικροί λογοπλάστες» του 3ου Γυμνασίου Γλυφάδας  που συντονίζει η καθηγήτρια Θεοδώρα Μπατίλα στο πλαίσιο πολιτιστικού προγράμματος.
Τον διαγωνισμό διοργανώνει ο Όμιλος «Φιλαναγνωσίας & Δημιουργικής Γραφής» του Προτύπου Γυμνασίου της Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης.
Ακολουθεί το δημιούργημα του μαθητή, όπου φανερώνεται μια αναδυόμενη κριτική σκέψη και ένας κοινωνικός προβληματισμός.

                 Ο Δον Κιχώτης ανακρίνεται από τον Άγιο Πέτρο...
Άγιος : Πώς είναι το κανονικό σου όνομα, τέκνον;
Δον : Σινιόρ Κιχάδα, Άγιε.
Άγιος : Και γιατί μετονομάστηκες σε Δον Κιχώτης, κι ονόμασες το άλογό σου Ροσινάντε, και πήρες τα όπλα κι άρχισες να περιπλανιέσαι για δήθεν να προστατέψεις τους ανήμπορους; 
Δον : Γιατί, Άγιε (*ξερόβηχας* ), με συγχωρείτε, διάβασα ιπποτικά μυθιστορήματα, αυτά με ώθησαν να πουλήσω τα κτήματά μου, και να φύγω για τ’ άγνωστα, και να μου τη φέρουν οι εχθροί μου, και να γυρίσω και να πάρω μαζί μου ως ιπποκόμο το γείτονά μου Σάντσο Πάντσα-
Άγιος : Κι όλα αυτά τα μπερδέματα, για ποιον, τέκνον;
Δον : Ω, για την πριγκίπισσα της καρδιάς μου, την αφέντρα των ονείρων μου, την κάλλιστη των καλλίστων, Δουλτσινέα του Τομπόζο, που εγώ, ο δούλος της θέλησής της την εκπροσωπώ και γι’ αυτήν καταλύω όλο το κακό του κόσμου, και στέλνω στην υπηρεσία της όποιον το σπαθί μου νικήσει-
Άγιος : Και τότε που έχασες από τους ανεμόμυλους; Πολύ ηρωικό, ε;
Δον : Τον κατεργάρη τον μάγο θα τον θάψω εις τα έγκατα της κολάσεως, που μεταμόρφωσε τους παντοδύναμους γίγαντες σε πέτρες για να μην τους κλέψω τη δόξα...
Άγιος : Πάντως στο τέλος της ιστορίας τι έπαθες; Άλλος άνθρωπος έγινες... Πολυμήχανο σχέδιο αυτό που σου έστησαν οι δικοί σου.-
Δον: Παρακαλώ;
Άγιος : Τίποτα...Ε...Επόμενος!



.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου