Δευτέρα 7 Μαρτίου 2016

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ

Το μάθημα των μαθηματικών ήταν διαφορετικό από τις άλλες μέρες στην τάξη του Β1 του 3ου Γυμνασίου Γλυφάδας, την Τετάρτη 2 Μαρτίου!  Οργανώθηκε, σχεδιάστηκε και αξιολογήθηκε από ομάδα μαθηματικών και υλοποιήθηκε στην σχολική αίθουσα από τον σχολικό σύμβουλο Κωνσταντίνο Γαβρίλη, προσκεκλημένο από τον καθηγητή Ισίδωρο Γλαβά.

Τη διδασκαλία των «κανονικών πολυγώνων» με χρήση διαδραστικού πίνακα και βιντεοπροβολέα και τους μαθητές να εργάζονται σε ομάδες, παρακολούθησαν και οι μαθηματικοί του σχολείου αλλά και των γειτονικών γυμνασίων.
Η διδασκαλία έγινε με τις σύγχρονες μεθόδους της διδακτικής των μαθηματικών, που έχει άμεση σχέση με την εξειδίκευση των εμπλεκομένων εκπαιδευτικών. Στα παιδιά άφησε θετικές εντυπώσεις και αυτά που τους άρεσαν περισσότερο ήταν: Η εργασία σε ομάδες των δύο μαθητών, η χρήση διαδραστικού πίνακα και η μορφή των ερωτήσεων γιατί τους βοήθησε να ανακαλύψουν, να κατανοήσουν και να μάθουν. 
Διαπίστωση που δικαιώνει την επιλογή της μορφής, της μεθόδου, των μέσων και των υλικών διδασκαλίας, που στόχευε να γίνει ευκολότερη και αποτελεσματικότερη η μάθηση. Αποτέλεσμα της συνεργασίας αρχικά των εκπαιδευτικών Κωνσταντίνου Γαβρίλη και Ισίδωρου Γλαβά και στην συνέχεια των εκπαιδευτικών που μετείχαν στη διδασκαλία.
Ευρύτερα επιβεβαιώνεται ότι το επάγγελμα του εκπαιδευτικού απαιτεί αρκετές δεξιότητες και ικανότητες, ιδιαίτερα της συνεργασίας και της αυτοβελτίωσης  να βρίσκονται  σε κυρίαρχη θέση.
Γι’ αυτό παράλληλα με τη συστηματική επιμόρφωση– που είναι σχεδόν ανύπαρκτη, είναι απαραίτητη η συνεργασία των εκπαιδευτικών σε τρία κυρίως επίπεδα: της διδακτικής, των παιδαγωγικών και των νέων τεχνολογιών.  Στα οποία «μοιράζονται»  γνώσεις, εμπειρίες, ιδέες, προβληματισμούς και πρακτικές για τη δημιουργία ενός σχολείου που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών και της ζωής γενικότερα.
Μετά το πέρας του μαθήματος ακολούθησε συζήτηση από τους παρευρισκόμενους εκπαιδευτικούς, στο γραφείο καθηγητών και ακούστηκαν ενδιαφέρουσες απόψεις και προτάσεις! Ήταν μια καλή ευκαιρία να αξιοποιηθεί η δυναμική της κοινότητας σε μια προσπάθεια διαρκούς εξέλιξης και βελτίωσης.
ΜΑΡΙΑ ΖΩΗ, Α.Μ.
ΦΩΤΟΕΙΔΗΣΕΟΓΡΑΦΙΑ






1 σχόλιο:

  1. Πιστεύω πως το σχολείο που χρειαζόμαστε σήμερα (εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς) είναι ένα σχολείο πιο συνεργατικό και συνάμα πιο ευέλικτο, πιο ελκυστικό και πιο ανθρώπινο. Ο μοναχισμός, ο ατομικισμός και ο ανταγωνισμός δεν έχουν θέση στη σχολική ζωή. Είναι αναγκαίο να αναπτύξουμε μια κουλτούρα συνεργασίας σε όλα τα επίπεδα για να ξεπεράσουμε τη μιζέρια και να λύσουμε από κοινού τα προβλήματα που υπάρχουν στο σχολείο και στην εκπαίδευση γενικότερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή